Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Для душі » Пізнай себе

Аналіз особливостей індивідуального стилю педагогічної діяльності
Опис

В основу методики покладено підхід, розроблений А. М. Марковою разом з А. Я. Ніконовою. Стиль праці вчителя визначається за наявністю і ступенем вираження таких ознак:

•    змістовні характеристики стилю (переважна орієнтація вчителя на процес або результат своєї праці, розгортання вчителем орієнтовного й контрольно-оцінного етапів у своїй праці);

•    динамічні характеристики стилю (гнучкість, стійкість, здатність переключатися тощо);

•    результативність (рівень знань і навичок школярів, а також інтерес учнів до предмету):

Інструкція

Відповідайте «так» або «ні» на запитання.


СПИСОК ПИТАНЬ

1.    Чи складаєте ви докладний план уроку?

2.    Чи плануєте ви урок лише загалом?

3.    Чи часто ви відхиляєтеся від плану уроку?

4.    Чи відхиляєтеся ви від плану, помітивши прогалини в знаннях учнів або труднощі в засвоєнні матеріалу?

5.    Більшу частину уроку ви відводите поясненню нового матеріалу?

6.    Чи постійно ви стежите за тим, як засвоюється новий матеріал у процесі пояснення?

7.    Чи часто ви звертаєтеся до учнів із запитаннями в процесі пояснення?

8.    Чи багато часу в процесі опитування ви відводите відповіді кожного учня?

9.    Чи завжди ви домагаєтеся абсолютно правильних відповідей?

10.    Чи завжди ви домагаєтеся, щоб опитуваний самостійно виправив свою відповідь?

11.    Чи часто ви використовуєте під час пояснення додатковий навчальний матеріал?

12.    Чи часто ви змінюєте теми роботи на уроці?

13.    Чи допускаєте ви, щоб опитування учнів спонтанно перейшло в колективне обговорення або пояснення нового навчального матеріалу?

14.    Чи відразу ви відповідаєте на несподівані запитання учнів?

15.    Чи постійно ви стежите за активністю всіх учнів під час опитування?

16.    Чи може непідготовленість або настрій учнів під час уроку вивести вас із рівноваги?

17.    Чи завжди ви самі виправляєте помилки учнів?

18.    Чи завжди ви вкладаєтеся в рамки уроку?

19.    Чи суворо ви стежите за тим, щоб учні відповідали й виконували перевірочні роботи самостійно: без підказок, не підглядаючи в підручник?

20.    Чи завжди ви докладно оцінюєте кожну відповідь?

21.    Чи різко відрізняються ваші вимоги до сильних і слабких учнів?

22.    Чи часто ви заохочуєте гарні відповіді?

23.    Чи часто ви дорікаєте учням за погані відповіді?

24.    Чи часто ви контролюєте знання учнів?

25.    Чи часто ви повторюєте вивчений матеріал?

26.    Чи можете ви перейти до вивчення наступної теми, якщо не впевнені, що попередній матеріал засвоїли всі учні?

27.    Як ви вважаєте, чи цікаво зазвичай учням на ваших уроках?

28.    Як, на вашу думку, чи приємно зазвичай учням у вас на уроках?

29.    Чи постійно ви підтримуєте високий темп уроку?

30.    Чи дуже ви переживаєте за невиконання учнями домашнього завдання?

31.    Чи завжди ви вимагаєте чіткого дотримання дисципліни на уроці?

32.    Чи відволікає вас «робочий шум» на уроці?

33.    Чи часто ви аналізуєте свою діяльність на уроці?


Опрацювання та інтерпретація результатів

■    Ключ

ЕІС (15 запитань): 2, 3, 5,11,12,13,14,16,17, 21, 22, 26, 27, 28, 29.

EMC (25 запитань): 1, 3,4, 5, 6, 7, 9,11,12,15,16,17,19, 20, 22, 23, 24,25, 27, 28, 29, 30,31,32, 33.

РІС (17 запитань): 2, 3,4,6, 7,8,9,10,11,13,18,20,22, 25, 26, 27,28.

РМС (16 запитань): 1,4,6, 7,8, 9,10,18,19, 20, 23, 24, 25, 31, 32, 33.

За кожен збіг з ключем нараховується 1 бал.

Для визначення переважного стилю педагогічної діяльності рекомендується використати вираження того чи іншого стилю у відсотках.

Для цього кількість балів, набрану респондентом за певним стилем, необхідно поділити на загальну кількість запитань, що входять до цієї шкали.

Опис стилів педагогічної діяльності можна прочитати у наступній статті.

Категорія: Пізнай себе | Додав: ADMIN (15.11.2013)
Переглядів: 294 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]