Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Для душі » Пізнай себе

Рекомендації щодо вдосконалення вчителем індивідуального стилю педагогічної діяльності
Інтерпретація результатів та рекомендації


  • Емоційно-імпровізаційний стиль (ЕІС)

Ви маєте чимало достоїнств: високий рівень знань, артистизм, контактність, проникливість, уміння цікаво подати навчальний матеріал, захопити учнів своїм предметом, керувати колективною роботою, варіювати різноманітні форми й методи навчання. Ваші уроки вирізняє сприятливий психологічний клімат.

Однак вашу діяльність характеризують і певні недоліки: відсутність методичності (недостатня представленість у вашій діяльності закріплення й повторення навчального матеріалу, контролю знань учнів). Можлива недостатня увага до рівня знань слабких учнів, недостатня вимогливість, завищена самооцінка, демонстративність, підвищена чутливість, що зумовлює вашу надмірну залежність від ситуації на уроці.

У результаті стійкий інтерес до досліджуваного предмета й висока пізнавальна активність у ваших учнів поєднуються з неміцними знаннями, недостатньо сформованими навичками навчання.

Спробуйте:

1.    Трохи зменшити кількість часу, відведеного для пояснення нового матеріалу.

2.    У процесі пояснення ретельно контролювати, як засвоюється матеріал (для цього через певні проміжки часу можна звертатися до учнів з проханням повторити сказане або відповісти на запитання).

3.    Ніколи не переходити до вивчення нового матеріалу, якщо не впевнені, що попередній засвоїли всі учні.

4.    Уважно ставитися до рівня знань слабких учнів.

5.    Ретельно відпрацьовувати весь навчальний матеріал, приділяючи значну увагу закріпленню й повторенню. Не бійтеся й не уникайте «нудних» видів роботи — відпрацьовування правил, повторення.

6.    Активізовувати учнів не зовнішньою розважальністю, а викликати в них інтерес до особливостей вашого предмета.

7.    Під час опитування більше часу відводити відповіді кожного учня, добиватися правильної відповіді, ніколи не виправляти відразу помилки: нехай той, хто помилився, сам чітко сформулює й виправить свою відповідь, а ви допоможете йому уточненнями й доповненнями. .Завжди давайте докладну й об'єктивну оцінку кожній відповіді.

8.    Підвищувати вимогливість. Стежити, щоб учні відповідали й виконували перевірочні роботи самостійно, без підказок і підглядання.

9.    Докладно планувати урок, виконувати накреслений план і аналізувати свою діяльність на уроці.

  • Емоційно-методичний стиль (ЕМС)

Вас вирізняє чимало достоїнств: високий рівень знань, контак-тність, проникливість, висока методичність, вимогливість, уміння цікаво подати навчальний матеріал, уміння активізувати учнів, збудивши в них інтерес до особливостей предмета, уміле використання і варіювання форм і методів навчання.

У результаті у ваших учнів міцні знання поєднуються з високою пізнавальною активністю та сформульованими навичками учня.

Однак вам властиві й деякі недоліки: трохи завищена самооцінка, деяка демонстративність, підвищена чутливість, що зумовлюють вашу надмірну залежність від ситуації на уроці, настрою й підготовленості учнів.

Спробуйте:

1.    Менше говорити на уроці, даючи можливість вашим учням висловитися до кінця, не виправляти відразу неправильні відповіді, а шляхом численних уточнень, доповнень і підказок підводити до того, щоб опитуваний сам виправив і оформив свою відповідь. Власні формулювання пропонуйте лише тоді, коли це справді необхідно.

2.    Якщо можливо, намагайтеся проявляти більше стриманості.

  • Розмірковувально-імпровізаційний стиль (РІС)

Ви маєте дуже багато достоїнств: високий рівень знань, контак-тність, проникливість, вимогливість, уміння зрозуміло й чітко подавати навчальний матеріал, уважне ставлення до рівня знань всіх учнів, об'єктивну самооцінку, стриманість.

У ваших учнів інтерес до досліджуваного предмета поєднується з міцними знаннями та сформованими навичками навчання.

Однак вашу діяльність характеризують і певні недоліки: недостатньо широке варіювання форм і методів навчання, недостатня увага до постійного підтримання дисципліни на уроці.

Ви багато часу відводите відповіді кожного учня, добиваєтесь, щоб він детально сформулював свою відповідь, об'єктивно оцінюєте його, що підвищує ефективність вашої діяльності. Водночас подібна манера ведення опитування зумовлює трохи вповільненийтемп уроку. Цей недолік можна компенсувати, ширше використовуючи різноманітні методи роботи.

Спробуйте:

1.    Частіше практикувати колективні обговорення, проявляти більше винахідливості, добираючи цікаві учням теми.

2.    Проявляти більше нетерпимості до порушень дисципліни на уроці. Відразу й суворо вимагайте тиші на кожному уроці, і врешті-решт вам не доведеться робити такої кількості дисциплінарних зауважень.

  • Розмірковувально-методичний стиль (РМС)

Ви маєте чимало достоїнств: високу методичність, уважне ставлення до рівня знань усіх учнів, високу вимогливість.

Однак вашу діяльність характеризують і певні недоліки: невміння постійно підтримувати в учнів інтерес до досліджуваного предмету, використання стандартного набору форм і методів навчання, переважання репродуктивної, а не продуктивної форми діяльності учнів, нестабільне емоційне ставлення до учнів.

У результаті у ваших учнів сформовані навички навчання й міцні знання поєднуються з відсутністю інтересу до досліджуваного предмету. Відвідування ваших уроків для багатьох з них нудне й не завжди цікаве. На ваших уроках нерідко відсутній сприятливий психологічний клімат.

Спробуйте:

1.    Ширше застосовувати заохочення гарних відповідей, менш різко засуджувати погані, адже від емоційного стану ваших учнів урешті-решт залежать і результати їхнього навчання.

2.    Розширити свій арсенал методичних прийомів, ширше варіювати різноманітні форми занять. Якщо ви викладаєте іноземну мову, не обмежуйтеся лише репродуктивними видами роботи: заучуванням напам'ять текстів, зазубрюванням правил. Якщо ви використовуватимете лише їх, ваші учні втратять інтерес до предмету, а найголовніше — їх вирізнятиме слабка орієнтація в мові. Намагайтеся використовувати різні вправи для активізації навичок мовлення: ситуативні діалоги, мовленнєві ігри, пісні, вірші, діафільми.

3.    Якщо викладаєте гуманітарні предмети, частіше практикуйте колективні обговорення, вибирайте для них теми, які можуть зацікавити учнів.


Категорія: Пізнай себе | Додав: ADMIN (16.11.2013)
Переглядів: 906 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]