Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Для душі » Пізнай себе

Опис стилів педагогічної діяльності
Опис стилів педагогічної діяльності

  • Емоційно-імпровізаційний стиль (ЕІС)

Учителів з ЕІС вирізняє переважна орієнтація на процес навчання. Пояснення нового матеріалу такий учитель будує логічно, цікаво, однак у процесі пояснення в нього часто відсутній зворотний зв'язок з учнями.

Під час опитування вчитель з ЕІС звертається до великої кількості учнів, зазвичай до сильних, які цікавлять його, опитує їх у швидкому темпі, ставить неформальні запитання, але не дає учням багато говорити, не чекає, поки вони сформулюють відповідь самостійно.

Для вчителя з ЕІС характерним є недостатньо адекватне планування навчально-виховного процесу. Для відпрацьовування на уроці він вибирає найцікавіший навчальний матеріал; менш цікавий матеріал, хоча й важливий, залишає для самостійного розбору учнями.

У діяльності вчителя з ЕІС недостатньо представлені закріплення й повторення навчального матеріалу, контроль знань учнів.

Учителя з ЕІС вирізняє висока оперативність, використання широкого арсеналу різноманітних методів навчання. Він часто практикує колективні обговорення, стимулює спонтанні висловлювання учнів.

Для вчителів з ЕІС характерна інтуїтивність, що виражається в частому невмінні проаналізувати особливості й результативність своєї діяльності на уроці.

  • Емоційно-методичний стиль (ЕМС)

Для вчителя з ЕМС характерна орієнтація на процес і результати навчання, адекватне планування навчально-виховного процесу, висока оперативність, деяке переважання інтуїтивності над рефлексивністю.

Орієнтуючись як на процес, так і на результати навчання, такий учитель адекватно планує навчально-виховний процес, поетапно відпрацьовує весь навчальний матеріал, уважно стежить за рівнем знань усіх учнів (як сильних, так і слабких), у його діяльності постійно представлені закріплення й повторення навчального матеріалу, контроль знань учнів.

Такого вчителя вирізняє висока оперативність, він часто змінює види роботи на уроці, практикує колективні обговорення.

Використовуючи настільки ж багатий арсенал методичних прийомів під час відпрацьовування навчального матеріалу, що й учитель з ЕІС, учитель з ЕМС, на відміну від останнього, прагне не активізувати дітей зовнішньою розважальністю, а міцно зацікавити особливостями свого предмета.

  • Розмірковувально-імпровізаційний стиль (РІС)

Для вчителя з РІС характерна орієнтація на процес і результати навчання, адекватне планування навчально-виховного процесу.

Порівняно з учителями емоційних стилів учитель з РІС виявляє меншу винахідливість у доборі та варіюванні методів навчання, не завжди здатний забезпечити високий темп роботи, рідше практикує колективні обговорення, відносний час спонтанних висловлювань його учнів під час уроків менший, ніж на уроках у вчителів з емоційним стилем.

Учитель з РІС менше говорить сам, особливо під час опитування, впливаючи на учнів непрямим шляхом (за допомогою підказок, уточнень тощо), даючи їм можливість детально оформити відповідь.

  • Розмірковувально-методичний стиль (РМС)

Орієнтуючись переважно на результати навчання й адекватно -плануючи навчально-виховний процес, учитель із РМС проявляє консервативність у використанні засобів і способів педагогічної діяльності.

Висока методичність (систематичність закріплення, повторення навчального матеріалу, контролю знань учнів) поєднується з нешироким, стандартним набором використовуваних методів навчання, переважанням репродуктивної діяльності учнів, нечастим проведенням колективних обговорень.

У процесі опитування вчитель із РМС звертається до невеликої кількості учнів, даючи кожному достатньо часу на відповідь та приділяючи особливий час слабким учням. Для вчителя із РМС характерна загалом рефлексивність.

Як же вдосконалити індивідуальний стиль своєї педагогічної діяльності? Відповідь на це питання читайте у наступній статті.
Категорія: Пізнай себе | Додав: ADMIN (16.11.2013)
Переглядів: 775 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]